9 Ocak 2012 Pazartesi

Mantimania

Lara tam bir manti delisi. Sadece Turkiye’ye gittigimizde yesede – ki bu senede ya bir, bilemedin iki kere oluyor- en sevdigin yemek ne diye sorsalar MANTI diye cevap verir.

Iki haftalik Noel tatilini sakin ve huzurlu bir sekilde evimizde gecirmeye karar verince, havalarda genelde yagisli ve firtinali gecince bir gun manti yapalim gel dedim. Sasirdi once Lara, sonra hevesle basladi manti yapmaya. Daha once manti yapanlara kapamaya yardim etmisligim vardi. Hamur isi yapmayi da severim ama bu kadar cok emek harcanip bu kadar cabuk tuketilen seylerle ilgili hep dusuncelerim vardir. Neyse Lara seviyor – ben de severim aslinda - diyerekten koyulduk ise. Hamur hazirlandi, dinlendirildi, acmaya sira gelince koca sozu dinlendi ve hamur acma aparati kullanildi. Boylece kuvvet harcamadan hamurumuz incecik hale geldi. Bardak agziyla kolayca kesilip, kapatildi. Bu klasik Turk manti kapamasi degil aslinda ama eskiden Lara’ya bakicilik yapan Turkmen bir bayan vardi. Ondan ogrenmistim boyle kapamayi, bizim klasik kapamaya gore daha kolay ve cabuk. Italyanlarin tortellinisi gibi aslinda. Biz icine kiyma koyuyoruz, sos ve yogurtla yiyoruz. Ha bir de Italyanlar bunlardan 10-12 tane yiyor ilk yemek olarak; biz ise bir, belki iki tabak goturuyoruz.

Isi hamur acma aparatiyla kolay hale getirince, ileride degisik tortelliniler denemeye karar verdim. Icleriyle ilgili simdiden fikrim var. Balkabakli ve yabani mantarli birseyler deneyecegim.

DSC_2072DSC_2069DSC_2066DSC_2061

3 yorum:

Aylin dedi ki...

ya supersiniz siz.. ozledim.. operim

Banu Mueller dedi ki...

cidden lekker gorunuyor....balkabaklimi kulaga cok hos geldi valla :0)

Banu Mueller dedi ki...

valla sahane gorunuyor...ellerinize saglik...