26 Mayıs 2011 Perşembe

Yazmak istiyorum

İki çocuklu hayata oldukça alıştım. Defne de 4,5 ayı devridiği için ritünler içerisinde yaşamayı öğreniyor. Çocuklar, koca, ev, yemek, dersler, spor arasında öyle bir koşturmaca yaşıyorum ki; ne zaman sabah olmuş, ne zaman akşam olmuş gerçek anlamda anlamıyorum. Bloga birşeyler yazmak istiyorum ama zaman bulamıyorum. Bulduğumda da yazmak istediğim şeyi ya unutmuş oluyorum ya da etkisini kaybetmiş buluyorum.

O yüzden henüz unutmamışken yazayım. Hollandalı’ların para konusunda ne kadar pinti olduklarını defalarca tespit etmiştim. Ama şu son yaşadığım olay artık pes dedirtti. Hollandaca dersi aldığım bayanla Türkiye’deki ve Hollanda’daki yeme alışkanlıkları üzerine konuşuyorduk. Türkiye’de öğle yemeklerinde sıcak yemek yendiğini söyledim. Önce “off ne çok iş” diye yorumda bulundu. Sonrada geçenlerde tatil için gittiği Majorca’da üçlü set menü için günlük 9 Euro ödediklerini, beş günün sonunda 54 Euro ettiğini söyledi. Çok bulmuş bu parayı. Oysa burada olsa evden getirdiği ekmek arası peynirini yer, karnını doyururmuş. Karınlarını doyurmuş olmak için doyuruyorlar yani. Ne yediğinin hiç önemi yok. Güzel, lezzetli, keyifle hazırlanmış bir yemeği kendi hazırlamak zorundaysa angarya bir iş olarak görüyor. Eğer hazırlanıp önüne geldiyse de bundan keyif alacağına parmak hesabı yapıp cebinden çıkacak parayı düşünüyor.

Garip geliyor bana, yargılamıyorum ama anlayamıyorum.

6 yorum:

pianthus dedi ki...

Çoktandır girmemiştim ve şimdi gördüm yazdıklarınızı. Bebiş eklenmiş ailenize:) hayırlı olsun. Çok mutlu ve huzurlu bir hayatı olur inşallah.
Hollandalıların cimriliği için birşey söyleyemeyeceğim ama Almanların üstüne çıkamazlar herhalde:)

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Cok tesekkur ederiz guzel dilekler icin. Almanlar da az degil dogru soyluyorsun.

Dudu dedi ki...

Yaaaa genellemeyin oyle yaaa, benim Tinie de Dutch ama valla hic cimri degildir:))) Ama tabii ki katiliyorum size. Dutch'larla fazla fazla gorustugum, gordugum icin cogu zaman benim de agzim acik kaliyor.

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Peki Dudu'cum, sozu sizin meclisten uzak tutuyorum;-)

beste dedi ki...

aaa tam fransizlarin aksine demekki fransizlarda yemek icin fizana gider yani seviyoruz canim Hollandalilari tinus enisteye ayip olmasin:)

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Ayy Beste'cim ben bu yorumu yayinlamayi unutmusum. Pek koptum bu dunyadan:-)