24 Eylül 2010 Cuma

İlk toplantımız

Uzun zaman önce yazmayı bıraktığım için şimdi şöyle kısa bir özetle geri dönüş yapmak istiyorum. 28 Ağustos'da iki buçuk aylığına tatile gittiğimiz Türkiye'yi bırakıp, evimize geri döndük. Ev önceleri pek bir garip geldi. Sanki benim evim değil de, öyle oturduğum bir yermiş gibi. Neyse bir haftalık alıştırma turlarından sonra 6 Eylül'de Lara okula başladı. (Hollanda'da okul 4 yaşında zorunlu olarak başlıyor.) Hal böyle olunca da, ben de alışma-alışamama konusunda bu sene nazlanamadım. Hızlı bir maratona girdim. Sabah kalk, hazırlan, Lara'nın beslenmelerini hazırla, kahvaltı yap, Lara'yı okula bırak, eve geri dön. Maratonun birinci ayağı burada sona eriyordu. Sonra ilk bir hafta evde kendimi yeniden eski günlerime geri dönmüş buldum. İstediğim zaman oturdum, kalktım, acıktıysam birşeyler yedim, halim yoksa ağzıma bir iki lokma atıp geçiştirdim, istediğim kanalı seyrettim, müzik dinledim, araya birşey girmeden sayfalar dolusu kitap okudum, evle ilgilendim. İkinci maratona öğleden sonra çıkarken kızımı ne kadar da özleyerek gittiğimi fark ettim. Son 2 yılımızı Lara'yla o kadar iç içe geçirdik ki; böylesine bir ayrı kalma ruhuma iyi geldi desem ayıp olmaz herhalde. Neyse işte öyle böyle derken 3 haftayı geride bıraktık ve dün akşam Lara'nın okuluna ilk toplantımızı yapmaya gittik. Okulla ilgili ve öğretmenlerle ilgili ilk izlenimler olumlu da olsa Lara'nın dil probleminin ne kadar kendisi için engel oluşturduğunu bir kere daha anladım. Başkaca çocuklar dil problemleri olmadığı için söylenilenleri, açıklamaları gayet iyi anlıyorlar. Kendilerinden yapılmasını istedikleri görevleri yerine getiriyorlar. En güzeli de, ola ki anlamadılarsa ben bunu anlamadım bir daha anlatır mısın deme lüksüne sahipler. Lüks diyorum çünkü bizim yavrunun durumu yanında bu bir lüks bence. Bizimki de daha hala - Türkçe'de kendini yüz kere ispatlamış olduğu konularda - 1 - 2 yaş çocukları gibi. Renkleri, sayıları vs Hollandaca söylediğinde bravo diyor eğretmenleri. Daha, kısa bile olsa, cümle kurduğunu görmedim. Kelimeler, kelimeler ve yine (genelde) aynı kelimeler.

3 yorum:

Lale dedi ki...

Ben kıyamam ona ahh bi bilseydi dillerini nasıl haklarından gelirdi benim kızım....özledik ama biz yine..

yaban dedi ki...

cocuklar cabuk ogrenir diyorlar, belki ihtiyaci olan tek sey sadece biraz zaman,,
hem bu yil okula hazirlik, alisma yili degil mi?
bence icini ferah tut, lara ustesinden gelecektir..

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Lale'cim, herşeyin üstesinden geliyor yine de ama kolay olmuyor. Hayata alıştırma yapıyor bizimki. Zorluklara göğüs gere gere yol almayı öğreniyor desem abartmış olur muyum acaba?

Yaban: evet birazcık zaman gerçekten de iyi geldi. Her geçtiğimiz gün dili daha da açılıyor:))