23 Şubat 2010 Salı

Ayır ayır nereye kadar

Hollanda'da herkes evinin atığını ayrıştırmakla yükümlü. Kağıt, organik ve diğerleri olmak üzere atıklar üçe ayrılıyor. Ayrıca cam, depozitolu plastik şişeler, piller, kimyasallar ve kullanılmayan giysiler de ayrıştırılıyor. Şimdi bunlara ek olarak plastikleri de ayırmamızı istemiş belediye. İnsanları gaza getirmek içinde plastikten yapılmış bir süper insan figürüyle süslemiş broşürü. Güya plastik kahramanlar olacakmışız.

Ayrıştırma konusunda hiç motive edilmeye ihtiyacım yok doğrusu. Bünyem kendi oluşturuyor o itici gücü. Önceleri bu konuda kendimi duyarlı bir insan olarak görürken, şimdilerde ayarı biraz kaçırmaya başladım. Son ilave olan plastiklerle birlikte sanki biraz saplantılı bir hal almaya başladı. Yoruluyorum evin içinde bir çöpü doğru çöp kutusuna ulaştırıncaya kadar. En sonunda çözümü evin çeşitli yerlerine istasyonlar açarak buldum. Böylece evin içinde elimde bir çöp bir aşağı bir yukarı şuursuzca dolaşmama gerek kalmıyor.

Bir de yanlış çöpe atılan birşey gördüm mü, affetmem, çok fena yakarım. Eve gelen misafirler bile neyi, nereye atacaktım diye tedirgin oluyorlar. Birkaç gün süren oryantasyondan sonra, yavaş yavaş alışıyorlar. Cezası çok yüksek olduğu için bu kadar dikkat ettiğimi zannediyorlar. Ama içimdeki itici güç, ceza korkusunu sollayıp geçiyor. Ama istanyonlar arasında mekik dokumaktan bile yorgun düştüm. İtici güce rica ediyorum, biraz daha rahat olalım. Keza fena yoruldum, ayrıştırmaktan içim daraldı.

6 yorum:

pianthus dedi ki...

Amsterdam'a yerleşmeden önce bir süre Almanya'da yaşamıştık. Orada bu ayrıştırma işine alıştım bende. Şu an oturduğum bölgede ayırmıyorlar ama ben genede ayırıyorum. gerçi birşey farketmiyor aynı çöpe atıyoruz. Galiba belediyelere göre farklılık gösteriyor. Türkiye'dekileride alıştırmaya çalışıyorum ama pek beceremedim:) selamlar.

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Merhaba pianthus, sanırım alışkanlık yapıyor. Türkiye'dekileri böyle birşeye alıştırmak şimdilik hayal görünüyor:))

Dudu dedi ki...

Son gunlerde "niye plastikleri de ayirmiyoruz cok sacma" diye soyleniyordum ki yazini okudum. Bizim buralarda da yaparlar insallah. Amerika'da bir de hepsini yikayip-temizleyip atiyorduk biz:) Acikcasi burada hic oyle yapmiyorum:))

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Ben de yapmıyorum Dudu:)))

beste dedi ki...

bayiliyorum bu ayristirma isine yazina cok guldum o ic itici gucunun aynisi bende de var, herseyi goreve donusturen:)) kolay gelsin sana!

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Teşekkürler Beste, cümlemize:)