17 Aralık 2009 Perşembe

İstanbul…

Her yaz kocamla başbaşa gittiğimiz bir güzergahımız olur. Yılın her gününü birlikte geçiriyor olsak da, bir yerlere kaçmak iyi geliyor ikimizede. Geçtiğimiz yaz, yurt dışında yaşamanın getirdiği hasretle, kızımızı anneannesiyle Çeşme’de bırakıp, bir kaç günlüğüne İstanbul’a turist olduk. Sanırım üç sene önceydi, garip bir çift duymuştum. Anadolu yakasında oturup, her sene Avrupa yakasına bir otele, tatile gelen. İşte biz de onlar kadar garip olduk. Eskiden oturduğumuz, evimiz, yurdumuz bildiğimiz şehire turist gittik.

Bir otele yerleştik. Karaköy’de soluğu aldık. Karaköy Lokantası’nda, günlük iş telaşlarını ofislerinde bırakıp, kısa bir öğle molası vermiş insanlar arasında aheste aheste, enfes yemekler yedik. Lokantadan çıkınca Ağustos sıcağı bizi şöyle bir sarssada yılmadık, Güllüoğlu’na uğradık. Birer porsiyon baklavayı yedik, yuttuk. Keşke daha yerimiz olsaydı da, daha da fazla yiyebilseydik diyerekten üzüntüyle vedalaştık.

Biraz yürüyüp yediklerimizi yakalım derken, kendimizi Galata Kulesi’nde bulduk. Burnumuzun dibinde olupta bugüne kadar niçin hiç gezmediğimizi düşünerek, muazzam manzarayı seyredaldık.  Kapalıçarşı, Topkapı Sarayı, yeme, içme, eş, dost derken üç gün haliyle yetmedi güzel İstanbul’a.

DSC_0772  DSC_0873

İstanbul çok güzel ama insan dışarıdan bakınca bir kere daha anlıyor ki yaşaması zor bir şehir. Buraya ilk taşındığımız zamanlar, hatta yakın bir tarihe kadar hep burnumda tüterdi. Sanırım insanoğlu nasıl herşeye zaman içerisinde alışıyor, ben de buralara, buradaki hayatımıza her geçen gün biraz daha alıştım. İşte bu yüzden bu seneyi geride bırakmadan bu yazıyı yazmak istedim. Çünkü İstanbul’a olan özlemimi artık yeni yıla taşımıyorum.

6 yorum:

beste dedi ki...

darisi basima gercekten geciyor mu? Biraz once bir kurye aldim arkadasim radikal eklerini yollamis aglatti beni, unutmaya basladigima inanadigim ozlem dalga dalga yukseldi icimde! Bravo sana:)

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Aslında hiçbir zaman tam anlamıyla geçmiyor. Sanırım geçmesini de istemiyorum. Derinlerde bir yerde saklanıyor.

ipex dedi ki...

haftaya kavuşuyorum ben kaotik şehrime :) çok özledim ama 1 hafta sonra da buraları özleyeceğimi adım gibi biliyorum... en güzel turist olarak gitmek değil mi ama? :)

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Güle güle git ipex'cim. Benden selam götür. Turist tadında yaşamanız dileğiyle. İyi yolculuklar.

Calanon dedi ki...

Ozlemler gecmiyor gercekten de, ama derecesi degisiyor. O kalbi devamli cirpindiran ilk askin yavas yavas yerini oturakli bir sevgiye birakmasi gibi, duruluyor ama derinlesiyor sanki.

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Calanon; ne güzel bir benzetme yapmışsın, çok duygulandım...