6 Aralık 2009 Pazar

Dankuwell Sinterklaas

Geçen sene daha Hollanda’nın yabancısıydım, çarşıda dolaşırken vitrinlerde görüp tanışmıştım Sinterklaas ve Zwarte Piet’le. O zaman hiç anlam verememiştim. Noel Baba’nın sıskası ve suratsızı diyip duruyordum. Zaman içerisinde öğrendik. Her sene Kasım ayının ortasında buharlı gemisiyle İspanya’dan Hollanda’ya geliyor. Hollanda’da ve Belçika’da büyük şenliklerle karşılanıyorlar. Ulusal televizyonda bile yayınlıyorlar. Sinterklass’ın yardımcıları (bana kalsa köleleri) Zwarte Piet’ler çocuklara şekerlemeler ve baharatlı küçük kurabiyeler dağıtıyorlar. Yaklaşık 3 hafta boyunca bu şenlikler sürüyor. Aralık ayının ilk haftası çocuklarda heyecan artık doruk yapıyor. 5 Aralık’ta en nihayetinde bütün çocuklar muradlarına eriyorlar. Gece yatmadan önce şöminenin önüne bir tane ayakkabı konuluyor ve sabah uyandıklarında hediyeler ayakkabının yanı başında bekliyor.

DSC_0306 DSC_0307 DSC_0308

DSC_0309DSC_0310 DSC_0311

Olayla ilgili kısa bir intro verdikten sonra gelelim bizim evin hallerine. Sabah saat 5’i 20 geçiyor. Lara odamızda bitiverdi. Uyanın, hediyem gelmiş olabilir, diye kalk borusu öttürüyor. Gelmemiştir, daha çok erken, hadi biraz daha uyuyalım, sonra ineriz aşağı, dedik ama mümkün değil. Neyse hepimiz için ilk heves dizildik ip gibi. Önden ben, arkadan Lara, babası ve anneannesi. Şöminenin önünde, koca hediyeleri görünce az kaldı gözleri yerinden fırlayacaktı. O mutluluk, o keyif ve o heyecan hiçbir şeyle değişilmez.

2 yorum:

beste dedi ki...

Leonardo'da her sabah agacin altini kontrol ediyor, agaci suslerken de aynen dedigin gibi gozler piril piril o mutluluk; keyif hicbir seye degisilmez:) Sevgiler guzel Lara'ya

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Ne kadar saf, ne kadar masumlar değil mi? Gerçekten inanıyorlar. Bakalım kaç yaşa kadar devam edecek bu saflıkları:) Sizlere şimdiden iyi noeller ve güzel bir yeni yıl diliyorum.