20 Ekim 2009 Salı

Diş buğdayı Avrupalı oldu

image

Geçtiğimiz hafta sonu burada sıkça görüştüğümüz Türk arkadaşlarımızdan birinin kızının diş buğdayını kutladık. Daha önce Lara’ya diş buğdayı yaptığım için kendimi tecrübeli sınıfına koyarak (aslında Lara’nın buğdayını da Ayşem hazırlamıştı) diş buğdayını kendim hazırlamayı önerdim.

Aslında olabildiğince kolay diş buğdayını hazırlamak ama hep lezzet yönünden zayıf bulmuşumdur. Ağızda çiğnerken de zor, yutarken de boğazıma takılacakmış gibi bir his bırakıyor. Ben de dayanamadım bir kaba geleneksel diş buğdayı, diğer kaba da kendi yorumladığım diş buğdayını hazırladım.

Sütlacın içindeki pirinçlerden çıktım yola. Sütlacın muhallebisi yerine buğday olsa nasıl olurdu derken aklıma aşurede de buğday olduğu geldi. Evet mutlaka muhallebimsi birşey yakışır dedim. İkinci hazırladığım kabın altına muhallebi döktüm, üzerini diş buğdayıyla kapattım. Ben yedim beğendim, arkadaşlar da muhallebiliyi daha çok beğendiler.

Diş buğdayı muhallebi ile buluşunca mı Avrupalı oluyor diye düşünenlere bu konuda da bir açıklama geliyor. Marketlerde nar bulamadım. İyiki bulamamışım. Avrupa’da çok sevilen kırmızı ve siyaha bakan taze yabanmersini buldum.  Buğdaya hem çok güzel renk kattı hem de lezzetlendirdi.  Denemek isteyenlere tavsiye ederim.

1 yorum:

Selen Yavuzdogan dedi ki...

Gecen gun bizim Lara cok istedigi icin markette bulunan tek nari 5 dolara aldim ve icime oturdu. Burasi cok ucuz bir yer oldugu icin inanilmaz fahis bir fiyat herhangi bir meyve icin.
Rice paper'dan yapmayi planladigim uyduruk Gullac'imi kirmizi yabanmersiniyle susleyeyim bari.
Fikir ve tavsiye icin tesekkurler :)