25 Haziran 2009 Perşembe

Kutlamalar başlasın

Lara, bundan üç sene önce sıcak ve bunaltıcı bir temmuz gününde dünyaya gözlerini açmıştı. Bu sene 3’üncü yaşını kutluyor. Özellikle anne babaların anlayacağı üzere, insanlar çocuk sahibi olduklarında zamanın nasıl bu kadar hızlı geçtiğini, çocularının nasıl bu kadar çabuk büyüdüklerini anlayamadıkları bir durum içine düşerler. Her sene çocuklarımız bir yaş daha büyüdüklerinde, anne babalarda gözle görünen ciddi fiziksel değişiklikler olmazken çocukların değişimleri bizlere bir senenin daha geçtiğini inatla hatırlattığı için midir çocukların büyümelerine bu kadar şaşarız acaba. İşte biz de 10 Temmuz 2006 tarihinde girmiştik bu keyifli, emsalsiz ama bir o kadar da yorucu hızlandırılmış hayat parkuruna.

Bu sene Lara doğumgününde Türkiye’de olacağı için erken tarihde okulda bir kutlama yapmak istedim onun için. Bütün sene boyunca ne konuşulduğunu anlamadığı, çoğu zaman o küçücük zekasıyla olayları kavramaya, etrafı cin gibi takip ederek okula uyum sağlamaya çalışan küçük kızım, diğer çocukların yaşadığı doğumgünü eğlencesini kendi tecrübe etsin, iyice anlasın ve sindirsin istedim. İşte böylece Lara tatile çıkmadan önce okuluna doğumgününü kutlayarak veda etti.

İşte doğumgününden kısa kısa…

DSC03631 DSC03632

Burada okulda kutlama yapılacağı zaman, anne babalar evden basit şeyler hazırlayıp götürüyorlar. Atıştırmalık, yenmesi kolay şeyler olması gerekiyor. Ben de çocukların hoşuna gideceğini düşündüğüm küçük şekilli sandviçler ve üzerlerini mini marshmallow’larla süslediğim kurabiyeler hazırladım. Sandviçlerin şekilleri oldukça cezbedici olsa da bile bile lades oldum sanırım. İçine “Pınar Beyaz” cinsi bir peynir sürdükten sonra çocuklar için besleyici ve sağlıklı olması için salatalık ve havuç parçaları ile zenginleştirdim. Ama çocukların çoğu, başta Lara olmak üzere havuçları ve salatalıkları çıkarttı. Neyse sonrasında kurabiyelerle çocukların kalbini fazlasıyla fethetmiş oldum.  DSC03642Doğumgünü çocuğu okulun geleneklerine göre kendi hazırladığı bir taç takıyor. Lara da okulun erken saatlerinde kendi elleriyle süslediği tacıyla gururla, heyecanla ve biraz da ağır başlılıkla kutlamaların başlamasını bekliyor.

DSC03646Vee o an… Pastanın üzerindeki mumlar üfleniyor. Pasta dediğime bakmayın, resimde her ne kadar gösterişli gerçek bir pasta gibi görünse de kendileri bir maket. Her doğumgününde bu pasta çıkartılıyor ve doğumgünü çocuğu bir mizansenle pastanın mumlarını üflüyor. Hollandalılar ilginç insanlar. Herşeyi pratik ve kolay yaşıyorlar. Yani bu pastanın maket olmasının en önemli sebebi etrafı ve çocukların üstünü başını pisletmiyor olması. İlginç!!!

DSC03651Lara burada da arkadaşlarına ikramda bulunuyor ama pek de mutlu görünmüyor. Belki de tadına bayıldığı kurabiyeler bir bir tükendiği içindir. Yok bu işin şakası aslında, sadece kötü bir fotoğraf karesi:)

DSC03639

Bunlarda Lara’nın arkadaşlarına aldığı hediyeler. Bu da buraların başka ilginç usulü. Doğumgünü çocuğuna birşey alınmıyor. Eğer isterse, o, başkalarına küçük hediyeler veriyor. Son derece pinti olan Hollanda’lılar, çocuklara almaktan çok vermeyi öğrettiklerini sanıyor olsalar. Ama işin asıl yüzü tamamen duygusal(!?) olmasından kaynaklanıyor.

3 yorum:

Selen Yavuzdogan dedi ki...

Cok ilginc, burada da (Endonezya) ayni gelenek var ki ben hala alismis degilim. Bizde dogum gunu cocugu simartilir halbuki, burada tam tersi. Demek ki Hollandalilardan gelmis bu uygulama. enteresan...
Benim Lara'min da dogum gunu yaklasiyor, kara kara dusunmekteyim ne yapacagimi..

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Ne güzel rastlantı! 2 Lara, 2 evinden uzak blog yazan anne. Tanıştığımıza sevindim.

Selen Yavuzdogan dedi ki...

:) ben de cok memnun oldum tanistigimiza