24 Haziran 2009 Çarşamba

Havadan, sudan…

Türkiye'ye tatil için gelmemize sayılı günler kalmışken, Hollanda bizi güzel havayla uğrulamak istiyor sanırım. Son haftalarda hava 14 -15 dereceyi geçmemişti. Titreyerek, hatta akşamları battaniyelere sarılarak geçiriyorduk. En sonunda bugün tam da Lara'nın okul pikniğinin olduğu gün, hava güzelleşti. 23 dereceleri gördük. Kendim bile inanamıyorum. Üzerimde kısa kollu bluzum, diz altı pantalonum ve şıpıdık terliklerim. Ama yine de dikkat etmek lazım. Buranın havası hiç affetmiyor. Aaa hava güzelmiş deyip, kanarsan ve bu kılıkta sokaklara düşersen, akşama yatak döşek hasta düşersin. En azından biz sıcak ülke insanları için öyle olacağından eminim. Hollandalılar böyle havalarda sanki dışarısı 35 derece gibimiymiş gibi giyinip her türlü su birikintisi kenarında güneşleniyorlar ve yüzüyorlar. Oysa ki ben evden çıkacağımız zaman yanımıza kırk kat kıyafet almadan çıkamıyorum. İnce kazak, kalın kazak, rüzgarlık, şal, şemsiye... Çünkü gün içinde hava on kere değişebiliyor. Zaten her daim havanın bir parçası olan rüzgar, ama öyle bildiğimiz esinti falan değil, insanın bir açığını bulup içine işlemeye hazır bekliyor.

Neyse başlıkda da yazdığım gibi bugün havadan sudan yazmanın ötesine geçemedim. Bari bu yazıyı biraz da Lara'nın piknik resimleri ile süsleyeyim.

DSC03613DSC03604

DSC03607 DSC03619DSC03600

DSC03617

1 yorum:

Eya dedi ki...

Merhaba Zeynep...dedigin gibi TR´ye giderayak yaz havasi nihayet kendini gösterdi.Ama bu yaz icimiz karardi iyce...o yüzden TR´nin o nemli sicagini bile iple cekiyorum, sevgilerimle

zehra