29 Mayıs 2009 Cuma

Kurabiye Güzeli

Sıkıldık artık hergün boyama, el işi gibi aktiviteler yapmaktan. Lara oldum olası boyamaya meraklı olmadı aslında, ama son zamanlarda el işi yapmaya fena sardı. Aslında ona bıraksan yine isterdi el işi yapmayı, ama işin aslı ben sıkıldım. 

Bu sefer bir değişiklik yapıp, Lara'yı mutfağıma kurabiye yapmaya davet ettim. Keyiften havalara uçtu. Anneannesinin aldığı ahçı kıyafeti giyildi. Ayyy, dedim kendi kendime kızım büyümüş. İnsan hergün yanyana olunca anlamıyor nasıl büyüdüğünü.

DSC_0163

Hamuru önceden Kitchenaid’de yoğurmuş olsam da, çok keyif alacağını bildiğim için koydum önüne. O küçük ellerle bir usta edasıyla mıncık mıncık yoğurduktan sonra biraz buzdolabında dinlendirmek gerekiyor dedim. Sanırım Lara için en zor kısım bu oldu. Olmuş mudur, ne zaman olacak, niçin hemen yapmıyoruz diye ardı arkası kesilmeyen sorulardan bunalttı beni beş dakkikada. Yaklaşık bir saat buzdolabında dinlendirilmesi gereken kurabiye hamuru, bizde ancak on dakika dinlenebildi.

Hamur çıkartıldı ve küçük ahçının ellerine teslim edildi. Lara küçük merdanesi ile biraz kalın da olsa açmayı başardı. Hamuru inceltmek için biraz anne yardımı alındıktan sonra çeşitli şekillerle kurabiyler kesildi ve fırın tepsisine itinayla yerleştirildi.

DSC_0174DSC_0181DSC_0180  DSC_0199 

Lara için ikinci zor zaman geldi. Kurabiyelerin fırında pişme süresi. Toplamda 12 dakika olan pişme süresi, herhalde Lara’ya kendi ömrü kadar uzun geldi. Neyse bu sefer pişti mi, ne zaman pişecek sorularına engel olmak için hemen onu bahçeye oynamaya gönderdim. Böylelikle o zamanın nasıl geçtiğini anlayamadan ben onu çağırdım. Bir tane, bir tane daha diyerek tam dört tane kurabiyeyi yuvarladı. Biraz daha yiyeyim lütfeeenn, diye yakarırken kurabiyeleri gözden uzak bir yere kaldırarak kurtuldum.

7 yorum:

daha ne istedigimi bulamadim dedi ki...

Ellerine saglik Lariskocum....kocaman gozlerinden opuyor opuyorum...

Zeynep Çelik dedi ki...

İlahi Banu, bulursun umarım yakında ne istediğini:)) Gelince sizlere de yapar Lara enfes kurabiyelerinden.

dilayra dedi ki...

çok güzel bir kız çocuğu bu Lara:) allah nazardan saklasın, şansı bol, yolu açık olsun:)

Zeynep Çelik dedi ki...

Dilayra, çok teşekkürler iyi dileklerin için. Allah tüm çocukların şansını güzel, sağlığını daim etsin.

Aylin dedi ki...

len lara yerim ben seni.. kizim zeynep kocaman olmus bu ya.. ama super guzel... neyse Larayi kurabiye yaparken gorunce aklima sizin evde ikimizin vakko kurabiye yapisi geldi.. :) operim

Zeynep Çelik dedi ki...

Ayloş'um, hiç sorma büyüdü valla. Senin minnoş da karnında büyüyordur herhalde. Kızmış kendileri, çok sevindim. Öperim bende çok.

beste dedi ki...

Merhaba,cok guzel bir minik kiz bu bayildim hele sef sapkali resmi, pekte becerikli:)