11 Nisan 2009 Cumartesi

Eastern Bunny’den Sevgiler

DSC03345Akşamdan yumurtalar haşlandı, sabah Lara heyecanla okula götürdü. Ne yapacağını bilmiyordu. Kafa biraz karışıktı. Geçmiş aylarda kutlanan Karnaval’a gitmişti aklı. Acaba kostüm mü giymek gerekiyordu? Neyse anne yetişti derdine. Paskalya’ydı. Yumurtalar boyanacak. Bahçede saklanacak. Çocuklar da arayıp bulacaktı. Tabi ki bayıldı. Çocuk değil mi, tam onlara göre. Değişik bir objenin boyanması, bahçede ararken duyulan heyecan, bulunca hissedilen sevinç… Her anından keyif, eğlence ve mutluluk fışkıran kutlamalar sadece Paskalya’ya has bir durum değil, Noel, Karnaval ve daha başka dini bayramlar da bu şekilde kutlanıyor.

Benim de hem hoşuma gidiyor, hem de az da olsa üzülüyor ve içten içe imreniyorum. Biz de niye böyle eğlenceli hale getirilmemiş bu bayramlar diye düşünüyorum. O yüzden mi acaba şimdilerde gençler sahip çıkmıyor bu bayramlara. Aksine herkes yeni yılın takvimini eline alır almaz, bu bayramların kendilerine kaç günlük tatil kazandırdığına bakar oldu. Kimi kayak tatiline, kimi güneye, kimi yurt dışına kaçar oldu.

Acaba diyorum; bu bayramlar çocuklar için daha eğlenceli, daha hatıraları süsler hale getirilmiş olsaydı, eskinin çocukları, şimdinin anne babaları daha arzuyla mı aktarırlardı kendi çocuklarına, onlarda kendi çocuklarına. Demiyorum ki; büyükleri, akrabaları hatırlamak, onları arayıp sormak, ziyaret etmek kötü birşey. Ama bu döngü çocukları daha fazla içine alıyor olmalıydı. Çünkü çocuk bu, sevmez yaşlı birinin evine gidip, kenarda sus pus oturmayı. Dahil olmak ister herşeye, oyun oynamak, eğlenmek ister. Bayramlıklar, bayram harçlıkları, şeker, çikolata var aslında ama zamane çocuklarının ruhlarını ne kadar doyuruyor düşünmek lazım.

Eskiden bu gelenek ve göreneklere daha çok sahip çıkılıyordu. Aileler, akrabalar daha iç içiçe yaşıyorlardı. Şimdinin küçük ikramları, eğlenceleri o zamanlarda çok hoşa gidiyordu. Ama zaman hızla aktı, değişti. Herşey çok daha kolay sahip olunur oldu. Küçük şeyler değersizleşti. O yüzden de çocuklara kıyafet, şeker, çikolata gibi şeyler alarak bayramlara dahil etme geleneği eskidi, “demode” oldu. Bayramlarda ruhlarına hitap edemediğimiz zamane çocukları, zamana ayak uydurdu, hızla değişti, unuttu bu bayramları nasıl kutlayacağını. Pek çoğu için bayramlar sadece tatil olarak algılanır oldu.

Geçmişteki pek çok güzel şeye sahip çıkmayı bilemediğimiz gibi, bu da yitip gidenler arasına çoktan girdi bile. Bu duruma benim gibi üzülenlere de bir bardak soğuk su içmek kaldı.

Bolluk ve bereket getiren bir bahar geçirmemiz dileğiyle… Happy Eastern to all!

DSC03339

5 yorum:

pecete dedi ki...

Efendim sizi de ödül işine karıştırdık. Bilginiz olsun. Sevgiler...

defneyleyasamak dedi ki...

bazen keşke bizde de paskalya gibi bişey olsa da ben de kızımla yumurta toplasam derken buluyorum kendimi...

Zeynep Çelik dedi ki...

Efendim biz de görevimizi yerine getirdik, 1 oy da benden gitti. Bol şanslar!

Zeynep Çelik dedi ki...

Hiçbir dini anlam yüklemeden, baharı karşılamak maksadıyla yapılabilir aslında. Son derece keyifli bir aktivite. Bu sene geçti ama seneye hep birlikte yumurta boyayıp, bahçede aramaya sizleri de bekliyoruz.

pecete dedi ki...

Aloooo seni smart blogger ödülün varrr.... Alacaksın, yayınlayacaksın ve dağatacaksın şeker...