3 Nisan 2009 Cuma

Çuha çiçeği

Bahar geldi,
Çiçek açtı,
Her taraf neşe doldu.
Arı vız vız vız,
arı vız vız, diye çalışır.
Evet bende yukarıda bahsi geçen arılar gibi vız vız çalışıyorum. İşler bir türlü bitmek bilmiyor. Güzel evin işlerinden, minnoş Lara'nın isteklerinden arta kalan zamanda kendimi spora, örgüye veya bloğa yazı yazarak oyalarken, bahar gelince ilgi ve alaka bekleyen bir de bahçe eklendi listeme. Tamam seviyorum dedim ama zormuş be. İstanbul'dayken ne güzel çağırıyordum sitenin bahçıvanını dikiveriyordu saksılara. Burası Avrupa ya, insan gücü pahalı. Bir de bu Hollandalılar acayip pinti adamlar, hiç birşeye para vermiyorlar. Herkes kendi işini kendi yapıyor. Ee ben de ister istemez etkilendim onlardan. Kendi bahçemi kendim çiçeklendiririm dedim. Yaptım da, çok da güzel oldu ama iki gün belim iki büklüm, Sürahi nine gibi gezdim. Uzun lafın kısası pek güzel oldu bahçem ama bilmem önümüz bahara ne yaparım. Dur bakalım o zamana...

Aslında çuha çiçeklerini bahçeye dikmek, kesinlikle çiçek aranjmanı kategorisini girmiyor. O yüzden yapılışı ile ilgili bilgi vermek yersiz olacaktır. Ama çuha çiçekleri ile şu kısa bilgiyi vermekten de bir zarar gelmez.

Primula; zengin ve nemli toprağı tercih eder. Şubat - nisan sonunda çiçeklenir. İlkbaharda toprağına gübre ekleyin. Bakımı çok kolaydır. Nemli toprak sever. Kış aylarında biraz yağmur, biraz kar, azıcık da güneş Çuha Çiçeği için yeterlidir. İki haftada bir sıvı gübre verebilirsiniz.
Fidenizi dikerken sararmış yapraklarını temizlemeyi unutmayın. Köklerinden biraz daha büyük çukur kazın. Hava almaması için bastırın. İkinci bir fide istiyorsanız 10-15 cm uzağına dikebilirsiniz.

Daha fazlası ile ilgileniyorsanız aşağıdaki bağlatıyı tıklayabilirsiniz. http://www.bahce.gen.tr/cuha-cicegi.html#more-207


3 yorum:

omer dedi ki...

İyi akşamlar,
Şirkette 'blog' açılmadı. celikomer2004@yahoo.com adresime yönlendirdim. Akşam evde mümkün oldu.
Yapıtların çok güzel olmuş. Bunda asistanın Lara'nın da katkısı olsa gerek. Mizampaj da güzel olmuş.
Hobilerin hobilerimle örtüşüyor. Demem o ki artı bir ilgi ile okudum ve gözlemledim.
Yazı uslubun, anlatımın da güzel. Doğal. Gelecekte yazın konusunda başarılı olacağının göstergesi. Neden olmasın....
Hepinize selam ve sevgiler ve de iyi geceler.
Mühendis dede.
Ömer ÇELİK

omer dedi ki...

Şirkette blog açılmadı. Özel mail adresime ileterek akşam evde açabildim.
İyi akşamlar,
Güzel olmuş. Başarının arkasında asistanın Lara'nın katkı payı önemli olmalı. Mizampaj da güzel.
Hobilerin hobilerimle örtüşüyor. Dolayısı ile yapıtların bana ilginç geliyor. Ne yazık ki benim hobilerim küllendi. Emekli olunca küllerinden çıkar inşallah.
Yazıların akıcı. Kolay okunuyor. Gelecekte kitap yazacak potansiyel var.
Hepinize selam ve sevgiler.
İyi geceler.
Mühendis dede
Ömer ÇELİK

Zeynep Çelik dedi ki...

Mühendis dede,

Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için. Hobiler sizi bırakmaz aslında, siz onları bırakmadığınız sürece. Küllerinden çıkacaktır, Zümrüt-ü Anka kuşu da küllerinden doğmaz mı? Siz bence beklemeyin emekliliği, hayat ertelemeye gelmez derler.
Selamlar, saygılar