31 Mart 2009 Salı

Yazdım, yazacağım, yazıyorum... derken araya giren bir tarif

Yazdım, yazacağım, yazıyorum derken bir türlü yazmak istediklerim klavyenin tuşlarından akıp istediğim kelimelere dökülmüyor. Yazılmayı bekleyen yazılar bölümünde üç değişik girizgah yapmışım ama gerisi bir türlü gelmek bilmiyor. Üzerimde var bir rehavet, bilmiyorum neden. Bahar mı çarptı beni? Yok canım, bahar çarpması durumunda aksine, ilham perisi doruklara ulaşır. Benim ruh halim daha çok yağmurlu, isli, puslu soğuk bir günde bütün gün birşey yapmadan yatmak isteyen bir ruh haline benziyor. Yani biraz depresif ama bu yazıyla birlikte akar gider umarım. Lakin hiç yakışmıyor bu güneşli, ılık güne...

Bugün kahvaltıya misafirlerim vardı. Lara misafir geleceğini öğrendi ya, dün akşamdan beri "ne zaman gelecekler?", "niçin şimdi gelmiyorlar?" diye sorgulamaya başladı. Çocuk insan seviyor, ne yapabilirim? Sosyal böcük diyoruz ona babasıyla aramızda. İstanbul'daki evimizde oturmaya devam etseydik, şimdiye sitede oturanların hepsiyle sosyalleşmiş olurdu. Hatta benim tanımadıklarımı benimle bile tanıştırabilirdi.

Neyse kahvaltıya değişik bir yumurta hazırladım. Geçenlerde Home TV'de seyretmiştim, kimin programıydı hatırlayamıyorum. Çok lezzetli ve hazırlaması da bir o kadar kolay. Görüntüsü ile de kahvaltı veya brunch masalarına hoşluk katabilirsiniz. Nasıl mı yapacağız?

Köpük Yumurta (ismi ben uydurdum)

Malzemeler:

5 yumurta
3 çorba kaşığı mayonez
1 tatlı kaşığı hardal
3 tane kornişon turşusu
tuz
karabiber
varsa aromat (yurtdışında satılıyor alternatif tuzot kullanılabilir)

Hazırlanışı:

Yumurtaları bir gece önceden haşlayıp buzdolabında bekletiyorsunuz. Ertesi gün yumurtaların kabuklarını soyup yumurtaları ortadan ikiye bölüyorsunuz. Yumurtaların sarılarını çıkartıp mutfak robotuna koyuyorsunuz. Mayonez, hardal, turşu, tuz ve karabiberi de ekleyip "köpük" kıvamını alıncaya kadar çektiriyorsunuz. Sonra bu karışımı krema sıkma aletine doldurup yumurta beyazlarının içerisine geri dolduruyorsunuz. Üzerine kırmızı toz biber veya ince doğranmış frenk soğanı ile süsleyebilirsiz.

2 yorum:

Lale dedi ki...

Canım minyatür münyatürr sayende resimlede olsa hollanda gezdik eline sağlık....Bu arada Lara'cımın boyu çook uzamış canımıniçi öp benim için..

Lale dedi ki...

Aşmışsın sen artık görümcem...valla canım çekti yaa