12 Mart 2009 Perşembe

Güllerle kolay aranjman

Epeydir hiç çiçek aranjmanı yapmıyordum. Bu aralar Lara'dan kalan vaktimi fazlasıyla spora vermiş durumdayım. Konu sadece fazla kilolardan kurtulmak ve yaza formda girmek değil aslında, buralarda yapacak fazla birşey olmamasından kaynaklanıyor sanırım. Hafta içini genelde, Lara'ya ve onun okuluna göre düzenliyorum. Zaten burada edindiğim sayılı arkadaşlarla da bir program yapacak olursak 1 ila 2 hafta öncesinden sözleşilmesi gerekiyor. İşte durum böyle olunca, hayatıma sporu sokuverdim. Evden sonra en çok uğradığım ikinci adres. Spor salonunun en güzel tarafı, içinde Lara için bir kreş olması. Harika birşey, insanlar birkaç saatliğine çocuklarını hatta bebeklerini bırakıyor ve ister fitness'a, ister havuza veya başka aktivitelere gidiyorlar. Bakıcımızın olmadığı Hollanda'daki hayatımı, öncelikle Lara'nın haftanın 3 yarım günü gittiği okul, ardından da spor salonunun kreşi fazlasıyla kolaylaştırdı. Neyse bu güzellikleri şimdilik bir kenara bırakıp, esas konum olan diğer güzelliğe geçeçeğim. Güller...

Güllerle kolay bir aranjman yapmanın yollarını anlatacağım bugünkü yazımda. Öncelikle bu aranjmanı yapmak için gerekli olan malzemeleri sıralayalım:

- Değişik ebatlarda çok yüksek olmayan köşeli vazolar (arzuya göre tek bir vazo da kullanılabilir)

- Vazoların içerisine yerleştirilmek üzere çiçek süngeri

- Süngerin görünmesini engelleyecek dekoratif yosun

- Arzu edilen renkte yaklaşık 20 adet gül



Ben çiçekçilik malzemelerini, burada bahçe ve çiçek malzemeleri satan bir dükkandan alıyorum. Türkiye'de bu tip malzemeleri bildiğim kadarıyla Bauhaus'un bahçe bölümünden veya İstanbul'daki Euroflora'dan bulabilirsiniz. Ayrıca internette şu iki adrese rastladım: http://www.cicekmalzemeleri.net/
http://ustadcicekmalzemeleri.com/

Evet efendim, gelelim aranjmanın hazırlanmasına:

1. Çiçek süngerini elinizdeki vazonun içerisine sığacak şekilde, bir bıçak yardımıyla kesiyorsunuz.

2. Süngeri su dolu bir kabın içerisine koyuyorsunuz ve içine iyice su çekinceye kadar suda bırakıyorsunuz. Yaklaşık 15 dakika yeterli olacaktır.

3. Süngeri vazonun içerisine yerleştiriyorsunuz. Süngerin burada iki görevi var: Birincisi gülleri istediğiniz şekilde sabitlemek, ikincisi de güllerin uzun ömürlü olmasını sağlamak.

Not: Vazonun içini ağzına kadar süngerle doldurmayı unutmayınız.

4. İçi süngerle doldurulmuş vazoların ağzını kapatacak şekilde yosun kesiyorsunuz ve süngerlerin üzerine koyuyorsunuz. Böylece aranjmanlara bakıldığı zaman süngerler görünmeyecek ve daha estetik bir görüntü olacak.
Not: Benim yaptığım aranjmanda, vazolardan birinde yosun kullanmadım. Bu alternatif de mümkün olmakla birlikte, yosun kullanılan aranjman kesinlikle göze daha çok hitap ediyor.

5. Uçlarını yatay olarak kestiğiniz gülleri vazoya yerleştiriyorsunuz.

Not: Çiçeklerin uçlarını yatay olarak kesmek ömürlerini uzatıyor.




Yapılışı kolay, görüntüsü hoş ve keyifli bir aranjman. Ben bu aranjmanı yaptığım zaman evde orta sehpaya koyuyorum. Yüksek bir aranjman olmadığı için bu tip alçak masalarda kendisini daha güzel gösteriyor. Yazımı sonlandırırken evinizden çiçek, yüzünüzden gülümseme eksik olamasın diyorum.

3 yorum:

pecete dedi ki...

Bayıldım, bize de bu arajöamlardan yapacak mısın?

Zeynep Çelik dedi ki...

yapmam mı şekerim, siz gelin yeterki. N'oldu Batu'şkanın vize durumları? Düşündüğünüz bir tarih var mı?

pecete dedi ki...

Batu'ya ayarlayana kadar benim ki bittiyor. Yok canımcımi bizimkinin aklıyla yola çıkılmaz. Ben bunu anladım. Börek tarifinin cidden ölçülerini yazar msısın???