17 Mart 2009 Salı

Akıntıya karşı kürek çekilerek yapılan "Çiğ Börek"

Bence yazı yazabilmek, daha doğrusu bu yazıyı birkaç resimle de renklendirebilmek için birşeyler deneyimlemek gerekmektedir. Aslında her an yeni veya değişik bir şeyler deneyimliyor olabiliriz ama önemli olan bunu fark edip belleğe almak ve anı fotoğraf karelerine aktarmaktır. Yeni ve değişik şeyler diyorum ama bu aslında günlük hayatta yaptığımız sıradan şeyler bile olabilir. Tek yapmamız gereken hayata biraz daha dikkatli bakmaktır çünkü günlük hayatın koşturmacası ve karmaşası içerisinde aslında pek çok güzel detayı kaçırıyor olabiliriz.


İşte ben de bugün, yazması hoşuma gidecek bir detayı satırlara dökeceğim. Birkaç gündür canım çiğ börek çekiyordu. Daha önce hiç yapmadım ama yapılırken görmüştüm. Ne kadar zor olabilir diye düşünüp kolları sıvadım. Önceden hamurunun tarifini yazmıştım yemek defterime, hemen açıp baktım. Pek de kolaymış dedim kendi kendime. Süt, un ve biraz tuz... Önce sütü ocakta biraz ılıttıktan sonra KitchenAid'e boşalttım, sonra tuzunu ilave ettim ve en son unu koymak için yeni aldığım un paketini açtım. Amanın o da ne? Kepekli un almışım. Keza alırken paket gözüme biraz değişik gelmişti ama rafta başka un göremeyince normal un sanıp, alışveriş arabasına atmıştım. Sen misin yedi ayda bir kelime Hollandaca öğrenmeyen! Beş saniye kadar acaba ne yapsam diye düşündükten sonra yılmamaya karar verdim. Ne olabilirdi ki, en fazla "light" çiğ börek olur diye düşündüm ve yoğurma işine devam ettim.


Hamur kıvama geldikten sonra içini hazırlamaya başyacaktım. Ama bu sefer de, evde kıyma yoktu. Bunu da dert etmeden, Lara ile bisiklete atlayıp markete gittik. Jet hızıyla kıymayı alıp eve döndük. Nihayetinde içi hazırlandı ve çiğ börekleri açma aşamasına geldim.





Bu arada saat de benim aleyhime çalışıyordu. Lara'nın öğlen uyku saati geliyordu. Ben daha börekleri açıp, kızartacak, Lara'ya yedirecek ve onu uyutacaktım. Neyse telaşa gerek yok diyerekten bir yandan börekleri hazırladım, diğer yandan kızarttım. İkisini aynı anda nasıl yapabildiğime bir yandan şaşıyor, bir yandan da keyif alıyordum.


Sonunda Lara böreklerini afiyetle yedi ve yaklaşık 40 dakikalık bir gecikme ile yatağana kavuştu. Ben de o uyuduktan sonra zorlukla ama keyifle hazırladığım çiğ böreklerime kavuştum.



1 yorum:

pecete dedi ki...

Peki ölçüleri içeren tarifi alsam? İnanmazsın ben de bunların tarifi yok. Lütfen Zeyneppp...