7 Kasım 2008 Cuma

Yuvarlak vazo içerisine çiçek düzenleme

Çiçek düzenleme ile ilgili kitabım amazon'dan geleli epey oldu. Kitabın adı The Judith Blacklock Encyclopedia of Flower Design. Bir süredir okuyorum ve çiçek düzenleme ilgili her türlü bilgiyi içeriyor diyebilirim. Adı üstünde, ansiklopedi. Uzun süren okuma öğrenme sürecinden sonra, geçenlerde Intratuin diye bir mağazaya gittim. İstanbul'daki Euroflora'ya benziyor aslında ama yapma çiçeğin yanısıra bahçe ve çiçek üzerine istediğiniz herşeyi bulabileceğiniz bir yer.

Bence evde taze çiçek bulundurmak çok güzel bir enerji yayıyor evin içinde. O yüzden de elimden geldiğince evin değişik köşelerinde taze çiçek bulunduruyorum. İstanbul'dayken evde taze çiçek olmasını yine seviyordum ama o zaman, özel günlerde çiçekçiye yaptırıp koyuyordum eve. Oysa burada, kendim yapmak hem beni oyalıyor hem de keyifli bir iş yapmanın mutluluğunu yaşıyorum.

Uzun lafın kısası, Intratuin'in bir bölümünde taze çiçek alabileceğin bir yer var. Çeşit çeşit çiçekler ve hepsi de renklere göre gruplanmış. Yani kafanda hangi renkte bir düzenleme yapacağını kararlaştırsan yeterli. Sonra o renk grubunun içerisinde birbirine yakışacak değişik boyut ve dokulardaki çiçekleri seçiyorsun. Seçip alma işi sonlandıktan sonra, esas zor ve el oyalayan bölüm başlıyor.

Kitabı okurken yuvarlak vazo içerisinde bir düzenleme görmüştüm. Onu uygulamaya karar verdim. Kitaptan okumakla, uygulamak tamamen farklı şeylermiş diyebilirim. Çünkü göründüğü kadar kolay değil, ustalık ve el alışkanlığı istiyor. Düzenlemeyi, ilk deneme olarak başarılı bulmama rağmen kitapta anlatılan bazı hususlar açısından eksikleri olduğunu görebiliyorum ama zaman içerisinde onlarıda telafi edebilirim herhalde.

2 yorum:

pecete dedi ki...

Flash olmadan çekilen fotoğrafa bayıldım. Lara'nın da güzelliğine diyecek hiçbir şey yok. Makina işini ne yaptın???

Zeynep Çelik dedi ki...

Makina, yılbaşı hediyesi olarak alınmayı bekliyor. Nikkon D80 de karar verildi. Güzel pozlar, 2009 ve sonrasını bekliyor...