5 Kasım 2008 Çarşamba

Ta taaa... Karşınızda Chimpy

Saatler ileri alındı ya, vakit geçmek bilmiyor bir haftadır. Sabah 7.30 – 8.00 gibi uyanan Lara, yeni saatle 6.30 – 7.00 gibi kalkmaya başladı. Sanırım bu yüzden de geçmek bilmiyor. Neyse işte, bu vakit geçmek bilmeyen günlerden bir gün, “hadi, bisikletle çarşıya gidiyoruz” dedim Lara’ya.

Bu arada hava dışarıda 7 derece, gece -1’i görmüş ve çarşı dediğim yer eve yaklaşık 4 km mesafede, yani bisikletle 20 dakika mesafede. İliklerimize, özellikle de Lara’nınkine, soğuk işlemiş bir şekilde vardık çarşıya.

Hollanda’da hava genelde soğuk ve yağışlı olmasına rağmen kapalı alışveriş merkezine pek rastlanmıyor. Hatta bir iki tane kapalı alışveriş merkezi olduğu iddia edilen çarşıya gittim ama bunlar da bizim bildiğimiz pasaj aslında. İşte bu geldiğimiz çarşıda, Hollanda’lılara göre kapalı alışveriş merkezi, bana göre bir kapısından girilip öteki kapısından çıkılan, içerisinde 15-20 tane dükkan bulunan bir pasaj. Pasajın içinde gezerken, gözüme çeşit çeşit yünlerin, kanaviçelerin ve bilimum hobi malzemelerinin olduğu bir dükkan ilişti. Attık kendimizi içeriye, nihayetinde sıra kendimi eğlendirmeye gelmişti. Yünler, kumaş boyaları, çeşitli kumaşlar, kanaviçe malzemeleri, çeşit çeşit scrapbooking malzemeleri ve daha neler neler. Ne alacağımı bilemez bir şekilde dolaşırken, örerek yapılan bir maymun yapma kiti gördüm. İstanbul’daki arkadaşım Edoşki bu şekilde çok güzel bebekler yaptığı için konuyu biraz biliyordum ve bunu hemen aldım. Kitin içerisinde çeşitli renkte yünler, bir adet şiş, elyaf vb. oyuncak maymun yapmakta kullanılacak malzeme vardı.

Örgü örmeyi pek bilmeyen biri olarak, boyumdan büyük bir işe kalkıştığıma kısa sürede karar verdim. Evet, küçük maymunun gövdesini örmüştüm ama bunu nasıl kapatacağımla ilgili hiçbir fikrim yoktu. Evirdim, çevirdim, örgü ile ilgili bildiğim herşeyi denedim ama bir türlü kapatamadım. Sinir krizi içerisinde, attım bir kenara örgüyü. İşte tam bu sırada, Edoşki yetişti yardımıma. Bir mailde bu kadar mı güzel anlatılabilirdi, kapamanın nasıl yapılacağı. Yıkılmadım, ayaktayım diyerekten aldım örgüyü tekrar elime. Neticeye gelecek olursam, maymun, yarasa ve fare karışımı bir hayvana benzedi. Kitin üzerinde chimpy yani sevimli maymuncuk anlamına gelebilecek bir yazı yazıyordu. Ama bana kalırsa bu chimpy, olsa olsa cadılar bayramına yakışan bir maymuncuk oldu.





1 yorum:

banu dedi ki...

zeynepcim cidden korkunc bisey cıkmıs ortaya zira ilk defa bu ise basladıgınıda göze alırsak aslında basarılı bile denebilir. Genckızımızı cok cok öpüyoruz...Bizde bugun Denizin dogumgunune gittik Maximilian o kadar cok cocuk ve hayvan figurunu bir arada görünce sok oldu tabi ama alıstık sonra...Gymboree de max. 5 kisi var malum...Ama pek keyifliydi...

Yazılarını cok zevk alarak okuyorum. Valla özledim be arkadasım...