13 Ekim 2008 Pazartesi

Why "Lekker"?

Tam blogun başlığını niçin değiştirdiğimle ilgili bir yazı yazmayı düşünüyordum ki; "Lekker" nedir gibi sorular gelmeye başladı. Ve bana da yazma görevi düştü.

"Lekker" tabi ki hollandaca bir kelime ve burda neredeyse herşey için kullanılıyor. Sözlük anlamına baktığınızda aşağıdaki anlamlara gelmekte.
1.Having a nice taste, tasty, good.
2.Good, nice in a more generic sense.

Burada yaşamayanlar için biraz daha anlam ifade etmesi için internette arattım ve tam olarak aradığımı http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=lekker sayfasında buldum ve alıntılıyorum.

lekker
1. hollanda dilinde çok güzel, süper anlamına gelen kelimedir.

2. hollandaca joker sözcüktür..

...güzel bi kız geçti..
-lekker!

...yemek güzel....
-lekker!

..süper bi olay yaptınız projede...
-lekker!

3. hollanda`ya gitmeden evvel bilmeniz gereken, pek çok durumda kullanabileceğiniz bir kelime. adamlar iyi geceler demek için bile slap lekker diyorlarsa artik siz düşünün.

4. lekke(a) diye okunan şey. bizim "süper"imize denk geliyor. her bok lekker hollanda'da.

Ve işte bu nedenle başlığımı bu şekilde değiştirmeye karar verdim, madem Hollanda'dayız ve herşey "lekker" olabiliyor. Benim nacizane hayatım niçin olmasın?

Hiç yorum yok: